Saknar..

..Hjälmared så det skriker om det! Visste att jag skulle sakna allt och alla väldigt mycket precis efter vi slutat men jag saknar alla minst lika mycket nu! Det var garanterat ett av de bästa åren i mitt liv och jag önskar bara man kunde få spola tillbaka tiden ett år. För ett år sedan visste jag inte vad som väntade. Minns första gången hela klassen var samlad och jag tänkte; jasså, det är dom här jag ska tillbringa ett år med.. Inte trodde jag att jag och Emma som jag bodde mittemot skulle komma så bra överens, enligt mig var hon en bonnjävel och jag en jetset brud enligt henne haha! Första dagarna tänkte vi båda; aja, vi ska ju bara dela badrum och tur är ju det. Men vi hade ju bra fel båda två. Det dröjde inte länge innan vi märkte att vi är ungefär lika sjuka i huvudet båda två, har samma humor och vi hade skitkul tillsammans istället!
Jag saknar tom maten på skolan, i början var den jättebra i början men efter ett tag blev den bara sämre, standardkommentaren var ju alltid "fan jag som var hungrig!!"  Det är nästan så jag saknar måndagarna, när man vaknade på morgonen var man hyfsat pigg och var nästan taggad för en skolvecka (inte alla måndagar kanske men ibland så! ;) Sen när man väl kom in på Bertils lektion a la Livsåskådning så kändes det helt plötsligt som om att man inte fått sova på 17 dygn haha!
Jag saknar Emelies asgarv, då hon skrattade så mycket att tårarna sprutade och hon fick helt enkelt gå ut från klassrummet. Jag saknar vår projektsarbets-grupp, där det alltid gick överstyr, när jag och Ulrika bröt ihop totalt och Alex som bara skakade på huvudet och suckade högt. Jag saknar Jonas psykologilektioner, stackarn fick ha oss sista lektionen i veckan och det var ju inte en gång som hela klassen misstolkade allt och allt slutade bara i ett stort jävla asgarv (han kommer ju garanterat sakna oss när han ser den nya polisklassen!) Jag saknar bilresan hem från gymmet, då vi oftast hade en överdos av endorfiner och skrattade oss igenom hela resan hem, varje gång jag ser ett stopp-ljus som lyser gult kommer jag alltid tänka på "DU HIIINNNEEEEER!!!!" Emma förstår det roliga där ;)
Jag saknar (nästan) hela klassen och alla andra elever, lärarna, skolan och ja.. Allt helt enkelt.
Nä usch, kan inte någon smart jävel ta och uppfinna en tidsmaskin snart?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0